آیا کیک رژیمی باعث اضافه وزن نمی شود؟

 

diet cake


کیک رژیمی یک کیک کم کالری و بدون شکر است که کالری دریافتی شما را خیلی بالا نمی برد. در تهیه این کیک از شیرین کننده های طبیعی مانند موز استفاده می شود و می تواند هوس خوردن شیرینی را از بین ببرد. همچنین این کیک های سالم سرشار از مواد مغذی هستند اما وزن شما را بالا نمی برند.

خصوصیات کیک رژیمی کدامند؟

این کیک ها باید کالری کمی داشته باشند و از شیرین کننده های طبیعی برای شیرین کردن آنها استفاده شود. همچنین در تهیه این کیک ها نباید کره، خامه و مقدار زیادی زرده تخم مرغ بکار رفته باشد.

در برخی از این کیک ها تخم کتان به جای تخم مرغ مصرف می شود. دانه کتان حاوی مقدار زیادی اسید چرب امگا ۳ است و چربی خون را بالا نمی برد و فواید زیادی برای قلب دارد.

در مناسبت های خود کیک بخورید

کیک ها و دسر ها بخش لازمی در مناسبت های منحصر به فرد مانند جشن های تولد و عروسی ها هستند و نمی توان بدون آنها مجالس مهم را برگزار کرد. اما نکته مهم این است که یک برش از این کیک های معمولی ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کالری دارد و حاوی مقدار زیادی روغن های ناسالم هستند.

بنابراین لزوم استفاده از کیک های سالم در این مناسبت ها احساس می شود. در زیر برخی از کیک های خوشمزه و بدون شکر یا هر نوع ماده مضری معرفی شده اند.

کیک رژیمی بلغور جو دوسر و موز

این یک کیک سالم برای صبحانه است که به جای شکر از موز برای شیرین کردن آن استفاده شده است. همچنین آرد آن آرد جو دوسر است که خواص سلامتی بسیاری دارد. خوردن این کیک باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، کلسترول بد و فشار خون بالا می شود.

کیک لیوانی ساده

در تهیه این کیک از پودر پروتئین، موز، سفیده تخم مرغ و دارچین استفاده شده است و یک لیوان آن ۲۵۰ کالری دارد.

کیک هویج و خرما

این یک کیک رژیمی بدون شکر است، اما شیرینی آن کمتر از کیک هایی که با شکر تهیه می شوند نیست. همچنین در تهیه این کیک از هویج استفاده شده است که می تواند یک گزینه خوبی برای بیماران دیابتی باشد.

کیک جو، هویج و گردو

آرد این کیک رژیمی از آرد جو دوسر است که باعث سیری می شود و هویج رنده شده که در ترکیب آن بکار رفته جایگزین شکر است.خوردن هویج باعث تقویت چشم می شود. آرد جو دوسر سرشار از فیبر است و به کاهش وزن شما کمک می کند.

همچنین مصرف گردو به کاهش کلسترول کمک می کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است. علاوه بر آن در ترکیبات این کیک از کره و خامه استفاده نشده است.

کیک جو و کشمش

این یک کیک رژیمی خشک است که می توانید آنرا با چای صرف کنید. در این کیک از کشمش به عنوان شیرین کننده و جایگزین شکر استفاده می شود و می تواند پاسخگوی هوس خوردن کیک باشد.

آیا کیک رژیمی گیاهی از کیک معمولی بهتر است؟

به طور حتم بله، در کیک های معمولی از شکر و محصولات حیوانی استفاده می شود و با خوردن این کیک ها خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون بالا می روند. در حالی که در کیک رژیمی از شیرین کننده های دیگری به جز شکر استفاده می شود.

همچنین برخی از این کیک ها فاقد گلوتن هستند به همین دلیل خطر ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر را کاهش می دهند. علاوه بر آن این کیک ها کالری کمتری دارند و باعث افزایش وزن شما نمی شوند.

فواید کیک رژیمی

به طور معمول این کیک ها بدون قند هستند به همین دلیل کالری کمتری نسبت به کیک های معمولی دارند. از این رو افراد دیابتی می توانند با خیال راحت یک برش از این کیک ها را بخورند.

مصرف کیک های بدون شکر به افراد دیابتی کمک می کند تا سطح قند خون خود را مدیریت کنند و از آسیب های عصبی، کلیه ها و بیماری های قلبی عروقی یا بیماری های مرتبط با چاقی دور بمانند.

همچنین کیک های بدون قند برای سلامت دندان بهتر هستند و باعث پوسیدگی دندان نمی شوند. علاوه بر آن اگر کیک های بدون شکر با مواد با کیفیت تهیه شوند می توانند به خوشمزگی کیک های غیر رژیمی باشند. به طور کلی این کیک ها اثرات منفی بر سلامتی ندارند.

 منبع:sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

چگونه تاثیر دمنوش لاغری را بیشتر کنیم؟