از کجا بدانم رژیم لاغری رایگان خوب است؟

 

Free weight loss diet


رژیم لاغری رایگان ممکن است یک رژیم مد روز باشد. آنرا به دقت ارزیابی کنید و از بین چند رژیم غذایی کاهش وزن، بهترین را انتخاب کنید تا فریب نخورده باشید. هنگامی که صحبت از کاهش وزن است برنامه های زیادی وجود دارند که ادعا می کنند مناسب هستند.

این برنامه ها در کتاب ها، وب سایت ها و مجلات تبلیغات گسترده ای دارند و توصیه می کنند از آنها استفاده کنید تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید. حتی ممکن است مکمل هایی را به شما پیشنهاد دهند تا با خرید آنها سریعتر به وزن دلخواه تان برسید. اما از کجا می توان فهمید اینها راست هستند؟!

قبل از انتخاب رژیم لاغری رایگان چه چیزی را در نظر بگیرم؟

ممکن است شما هیچ رژیم کاهش وزنی را که برای همه مناسب باشند نتوانید پیدا کنید. بنابراین بهتر است قبل از هر چیز به نیازهای شخصی خود فکر کنید و برنامه ای را انتخاب کنید که با نیازهای شخصی شما هم خوانی داشته باشد.

با متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

اگر قصد استفاده از یک برنامه رژیمی دارید، بهتر است قبل از شروع با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید. در مورد برنامه های قبلی کاهش وزن که از آن استفاده کرده اید و موفقیت و عدم موفقیت خود در حین و بعد از رژیم صحبت کنید.

یک رژیم کاهش وزن منعطف پیدا کنید.

یک برنامه غذایی انعطاف پذیر از همه گروه های اصلی غذایی استفاده می کند. همچنین مواد غذایی آن را به راحتی می توانید از نزدیک ترین سوپر مارکت ها خریداری کنید. علاوه بر آن  در برنامه غذایی این رژیم نوشیدنی هایی مانند الکل و نوشیدنی هایی که با شکر شیرین شده اند باید محدود باشند. این برنامه بهتر است شامل مواد غذایی زیر باشد.

آنها عبارتند از:

·       سبزیجات و میوه جات

·       لبنیات کم چرب

·       پروتئین گیاهی و حیوانی

·       غلات کامل و حبوبات

·       آجیل

یک برنامه متعادل پیدا کنید.

تعادل در برنامه غذایی بسیار مهم است. اگر در رژیمی که انتخاب کرده اید ناچار باشید به مقدار زیادی از یک گروه غذایی استفاده کنید و یک گروه را به طور کلی حذف کنید ممکن است نتوانید به آن پایبند بمانید. همچنین ممکن است با استفاده از این رژیم ها دچار سوء تغذیه شوید.

آیا غذاهای رژیمی خود را دوست دارید؟

غذاهایی که در برنامه روزانه شما گنجانده شده اند باید مورد علاقه تان باشد تا بتوانید از آن رژیم برای همیشه استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است از یک برنامه محدود کننده خیلی زود خسته شوید و نتوانید به آن پایبند بمانید.

فعالیت بدنی

در برنامه کاهش وزن شما باید یک فعالیت بدنی منظم گنجانده شده باشد تا علاوه بر فواید سلامتی زیادی که دارد از کاهش توده عضلانی نیز جلوگیری کند. 

دوست دارید رژیم لاغری رایگان سریع باشد یا آهسته؟

برخی از مردم وعده های کاهش وزن سریع را خیلی زود می پذیرند، اما در اغلب موارد به دنبال یک کاهش وزن سریع افزایش وزن سریع هم دیده می شود. حتی در برخی از موارد ممکن است  لاغری های سریع خطرناک هم باشند.

قبلا چه رژیم هایی را انتخاب کرده اید؟

برخی سوالات هست که بهتر است در مورد رژیم های لاغری قبلی که آن را امتحان کرده اید از خود بپرسید.

این سوالات عبارتند از:

·       آیا در رژیم قبلی توانسته اید کاهش وزن داشته باشید؟

·       آیا توانسته اید برنامه غذایی را اجرا کنید؟

·       آیا در حین رژیم کسی شما را پشتیبانی یا تشویق می کرد؟

·       آیا دوست دارید در رژیم جدید پشتیبانی داشته باشید؟

·       برنامه رژیم جدید دوست دارید چطور باشد؟

·       جلسات حضوری یا آنلاین را ترجیح می دهید؟

·       چه چیز آن را دوست داشتید یا دوست نداشتید؟

·       در حین رژیم از نظر احساسی، جسمی و روحی چطور بودید؟

عوامل موثر بر موفقیت در کاهش وزن کدامند؟

یک برنامه کاهش وزن موفق باید بتواند تغییرات طولانی مدتی در عادات غذایی و فعالیت های بدنی شما بوجود بیاورد. رژیم هایی که در آن کاهش وزن با احساس گرسنگی مداوم همراه است نمی توانند باعث کاهش وزن پایدار بشوند.

در این رژیم ها خیلی زود فرد خسته می شود و به برنامه غذایی عادی خود باز می گردد و این نتیجه ای جز برگشتن به وزن قبلی ندارد. همچنین در یک رژیم لاغری رایگان حتما باید یک فعالیت بدنی منظم گنجانده شده باشد تا بتواند باعث ارتقاء سلامتی و تثبیت وزن شود.  

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

چگونه تاثیر دمنوش لاغری را بیشتر کنیم؟