آیا رژیم سیب برای کاهش وزن خوب است؟

 

apple diet


رژیم سیب به دلیل داشتن فیبر زیاد می تواند باعث کاهش اشتها و کاهش کالری دریافتی  شود.

سیب همیشه برای کاهش وزن موثر بوده است، زیرا دارای آب و فیبر بالا است و کالری کمی دارد به همین دلیل تا حد زیادی سیر کننده است. یک سیب متوسط ۹۵ کالری و ۴ گرم فیبر دارد.

مطالعات زیادی در این باره انجام شده است که نشان می دهد مصرف فیبر زیاد باعث کاهش وزن بدن می شود. فیبر می تواند هضم غذا را کند تر کند و این باعث می شود که شما غذای کمتری بخورید.

آیا رژیم سیب واقعا باعث سلامتی می شود؟

گفته می شود کسانی که به طور منظم سیب می خورند کمتر مریض می شوند، زیرا سیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سیب حاوی قند طبیعی است و با خوردن آن میل به شیرینی های مضر کاهش پیدا می کند.مصرف سیب باعث از دست دادن چربی بدن می شود. در رژیم سیب که یک رژیم سم زدایی است شما می توانید در مدت یک ماه وزن قابل توجه ای را از دست بدهید.

در رژیم سیب چه بخورم و چه بنوشم؟

این رژیم در روزهای اول ابتدا بدن را سم زدایی می کند و سپس باعث کاهش وزن می شود.

روز اول

در روز اول پنج عدد سیب به فواصل منظم مصرف کنید و با هر سیب یک لیوان شیر بدون چربی بنوشید. برای میان وعده ها هم می توانید از ماست کم چرب و بدون افزودنی استفاده کنید.

روز دوم و سوم

در این دو روز درست مانند روز اول پنج عدد سیب بخورید و در وعده های شام یا ناهار یک سالاد سبزیجات با روغن زیتون و سس سرکه صرف کنید.

روز چهارم تا هفتم

برای چند روز آخر رژیم روزانه سه عدد سیب بخورید و نوشیدن شیر را به یک پیمانه در روز تقلیل دهید. در این سه روز وعده های غذایی خود را به این ترتیب بچینید.

صبحانه

برای صبحانه در اول صبح یک عدد سیب بخورید و سپس یک املت پنیر که حاوی ۳۰ گرم پنیر و دو عدد تخم مرغ است در نظر بگیرید. اگر املت دوست ندارید می توانید یک کاسه کوچک فرنی با شیر میل کنید.

ناهار

برای ناهار یک عدد سیب و دو عدد کیک جو دو سر با پنیر دلمه بخورید.

شام

برای شام یک سیب و سینه مرغ با کلم بروکلی بخار پز شده و نصف فنجان برنج قهوه ای به همراه ماهی قزل آلای کبابی میل کنید.

هفته دوم تا چهارم

در روزهای اول هفته سه روز اول را برای سم زدایی در نظر بگیرید و به جز سیب و شیر چیز دیگری نخورید. از روز چهارم دستورالعمل رژیمی شما باید به این ترتیب باشد.

روز چهارم از هفته دوم

برای صبحانه یک عدد سیب با ۳۰ گرم شیر میل کنید.

ناهار

برای ناهار در ابتدا یک عدد سیب بخورید و سپس یک تخم مرغ آب پز و یک عدد گوجه فرنگی ورقه شده با پنیرلایت صرف کنید.

عصرانه

برای عصرانه یک کاسه کوچک ماست در نظر بگیرید.

شام

برای شام در ابتدا یک عدد سیب بخورید و سپس مرغ کبابی با کمی سبزیجات تازه میل کنید. برای آخر شب هم می توانید کمی برگه زرد آلو و چهار عدد بادام بخورید.

روز دوم از هفته دوم رژیم سیب

برای صبحانه یک عدد سیب رنده شده را در یک کاسه کوچک ریخته و سپس دو قاشق جو دو سر را در آن بریزید و یک قاشق غذاخوری بادام پرک شده به آن اضافه کنید. سپس بر روی مخلوط بدست آمده یک فنجان شیر بریزید و به عنوان یک صبحانه مقوی میل بفرمایید.

ناهار

برای ناهار ابتدا یک عدد سیب بخورید و سپس املت قارچ با پنیر یا کنسرو ماهی تن میل بفرمائید.

شام

برای شام ابتدا یک عدد سیب میل کنید و سپس سبزیجات سخت بخار پز شده یا تفت داده شده میل کنید. از میان سبزیجات کدو، پیاز، هویج و کلم بروکلی را انتخاب کنید و به همراه نصف فنجان برنج قهوه ای پخته شده میل بفرمائید. برای بقیه روزهای هفته می توانید از یک منوی تکراری در این رژیم استفاده کنید.

حرف آخر

رژیم سیب را می توانید تا یک ماه ادامه دهید، اما هر زمانی که به وزن دلخواه خود رسیدید آنرا قطع کنید و از یک رژیم متعادل و کم کالری که از تمام گروه های غذایی داشته باشد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: لیست غذاهای کم کالری

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

چگونه تاثیر دمنوش لاغری را بیشتر کنیم؟