رژیم کانادایی چه خصوصیاتی دارد؟

 

canadian diet


رژیم کانادایی یک رژیم غذایی سالم است که بر اساس رژیم مدیترانه ای طراحی شده است. در این رژیم خوردن سبزیجات، میوه جات و حبوبات توصیه می شود اما مصرف گوشت و شیرینی بسیار کم است. همچنین کانادایی ها از غذاهایی مغذی که در کانادا رشد می کنند استفاده می کنند.

مواد داخل بشقاب غذا در رژیم کانادایی

برخی از کانادایی هایی که به سلامت خود اهمیت می دهند، نصف بشقاب غذای خود را به سبزیجات بخار پز شده سخت و سبزیجات با رنگ تیره سبز اختصاص می دهند. همچنین یک چهارم بشقاب غذای آنها به پروتئین و یک چهارم مابقی به غلات کامل اختصاص دارد.

غذاهای کانادایی

مواد غذایی اولیه در این رژیم ساده، سبک و متنوع است. تنوع مواد غذایی در این کشور به دلیل غذاهای زیادی است که از دو کشور فرانسه و انگلیس به کانادا اضافه شده است. کانادایی ها از خوردن گوشت های بدون چربی لذت می برند و همچنین مصرف سبزیجات نیز در این کشور بالا است.

کله کمانچه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای کانادایی کله کمانچه است که در آن از برگ های سرخس استفاده می شود. این برگ ها هنگامی که طبخ می شوند طعمی شبیه به مارچوبه دارند. کله کمانچه یک غذای سبک است که می توان از آن به عنوان یک پیش غذای عالی استفاده کرد.

سبزیجات

در این رژیم برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی خوردن سبزیجات توصیه می شوند. سبزیجات سخت رنگارنگ اگر بخار پز شوند و با یک طعم دهنده ای مانند لیموترش یا برخی از چاشنی ها مصرف شوند می توانند فیبر، انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های لازم برای بدن را تامین کنند.

برخی از آنها عبارتند از:

·       کاهو

·       کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی

·       چغندر

·       بادمجان

·       کدو سبز و کدو حلوایی

·       گوجه فرنگی

·       کرفس

·       سیب زمینی، سیر و پیاز

میوه جات

برخی از میوه جات در سرزمین سرد کانادا حاصل می دهند و برخی از آنها نیز از طریق واردات وارد آن کشور می شوند. در هر حال خوردن میوه جایگاه ثابتی در رژیم کانادایی دارد. خوشبختانه اغلب سبزیجات و میوه جات وارداتی را می توان از نزدیک ترین سوپرمارکت تهیه کرد.

این میوه ها عبارتند از:

·       سیب

·       گلابی

·       طالبی

·       انواع توت ها

·       هندوانه

·       هلو

·       آلو

·       انگور

غلات کامل

ما می دانیم که غلات کامل حاوی فیبر بالایی هستند به همین دلیل می توانند از قلب محافظت کنند. تحقیقاتی که در این باره صورت گرفته نشان می دهد، افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود از غلات کامل استفاده می کنند نسبت به کسانی که غلات تصفیه شده می خورند، سالم تر هستند و بیماری های قلبی در آنها کمتر دیده شده است.

پروتئین

در رژیم کانادایی از پروتئین های حیوانی بدون چربی مانند گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، ماهی و محصولات لبنی استفاده می شود. همچنین در این رژیم پروتئین های گیاهی مانند موارد زیر بکار برده شده است.

آنها عبارتند از:

·       دانه های سویا یا نوشیدنی های سویا

·       نخود در انواع پخته یا آرد نخود

·       عدس پخته

·       لوبیا قرمز، سفید و سیاه

·       انواع دانه های کتان، شاهدانه، چیا

·       انواع مغز دانه هایی مانند تخمه آفتابگردان، کدو، فندق و گردو

روغن ها

در رژیم کانادایی از روغن های کتان، کانولا، کنف و کاملینا استفاده می شود. این دانه ها در کانادا کشت می شوند و از آنها روغن استخراج می شود. با این حال هیچ روغنی مانند روغن زیتون غیر اشباع نیست و پلی فنل بالایی ندارد.

ماهی سالمون

در کشور کانادا ماهی سالمون و قزل آلا به مقدار وفور یافت می شود. کانادایی ها این ماهی ها را علاوه بر استفاده داخلی صادر هم می کنند. همچنین در اقیانوس آرام ماهی قزل آلای وحشی تازه، طبخ  و خورده می شود.

شربت افرا

یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در کانادا شربت افرا است. این شربت شیرین و به رنگ کهربا است و از درختان افرا گرفته می شود. از شربت افرا در دسرهایی مانند وافل و پنکیک استفاده می شود. برگ درخت افرا یک نماد ملی است که در پرچم کانادا می درخشد.

هیدراته ماندن

در رژیم کانادایی نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب در روز توصیه می شود. نوشیدن آب می تواند شما را از احساس گرسنگی مداوم که در اثر کسری کالری ایجاد شده است نجات دهد. علاوه بر آن در اغلب رژیم های لاغری بدن، آب زیادی از دست می دهد بنابراین بهترین راه جایگزین کردن آب از دست رفته است.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

چگونه تاثیر دمنوش لاغری را بیشتر کنیم؟