رژیم WW چیست؟

 

ww diet


رژیم WW - Weight Watchers یا مراقبت از وزن یک رژیم امتحان شده ای است که  با سیستم امتیاز دهی به هر خوراکی، کار می کند. این رژیم با توجه به جنسیت، قد، وزن، سن و سطح فعالیت نیازهای تغذیه ای را محاسبه می کند و از وزن شما مراقبت به عمل می آورد.

در این رژیم به هر غذا یک امتیاز داده می شود و با این امتیازات می توان خوراکی های مصرف شده را ردیابی کرد. امتیازات روزانه بدون اینکه کم یا زیاد شوند وزن ثابت و سلامتی را به همراه می آورند. با این حال هدف اغلب کسانی که از این رژیم استفاده می کنند کاهش وزن است.

رژیم مراقبت از وزن چگونه کار می کند؟

در این رژیم هیچ غذای غیر مجازی وجود ندارد، اما به دلیل امتیازات محدود بهتر است غذاهای کم کالری، پر حجم، پروتئین دار و با فیبری انتخاب کنید که امتیاز کمتری به خود اختصاص می دهند.

با این حال این رژیم مانند هر رژیم دیگری موافقین و مخالفین زیادی دارد. طرفداران این رژیم از خصوصیات مثبت آن بسیار راضی هستند، اما مخالفان آن می گویند شمارش امتیازات می تواند خسته کننده باشد. همچنین در این رژیم ممکن است غذاهای ناسالم ترویج شوند.

طرفدارن رژیم مراقبت از وزن چه می گویند؟

موافقین این رژیم معتقدند نکات مثبت آن بیشتر از نکات منفی آن است.

به طور کلی مزایای این رژیم عبارتند از:

·       انعطاف پذیر بودن

·       متعادل بودن

·       دراز مدت بودن

·       عدم ممنوعیت غذایی

·       کاهش آهسته و پیوسته وزن

·       ورزش

متعادل و انعطاف پذیر بودن

اگرچه در رژیم WW برنامه های طراحی شده برای همه یکسان نیست، اما افراد می توانند بیشتر غذاهایی را که دوست دارند در برنامه روزانه خود قرار دهند. تنها کافی است امتیاز هر غذا را یاداشت کنند و در حین رژیم از امتیاز روزانه خود بیشتر مصرف نکنند.

طولانی مدت بودن

طراحان رژیم WW قصد دارند که ما را با مهارت اندازه گیری وعده ها آشنا کنند. مطالعات نشان می دهند که رژیم های طولانی مدت موفق تر عمل می کنند و در دراز مدت می توانند باعث کاهش وزن پایدار شوند.

اما اندازه گیری وعده های غذایی و امتیاز دهی  برای جلوگیری از پرخوری مهم است. همچنین دانستن وعده های غذایی کم کالری برای مدیریت وزن از اهمیت زیادی برخوردار است.

عدم ممنوعیت غذایی!

از آنجایی که غذاهای فرآوری شده یا غیر مجاز باعث پرخوری می شوند بنابراین اغلب افراد مدام به خود می گویند نباید از این غذاها بخوری، اما این می تواند میل به خوردن را در آنها بیشتر کند. خبر خوش اینکه اگر به خودتان اجازه دهید که هر چیزی را که دوست دارید بخورید، توانایی کنترل شما بر آنچه که می خورید بالا می رود.

کاهش آهسته و پیوسته وزن

برای کاهش وزن ما نیز به همان میزانی که موسسه ملی بهداشت بی خطر می داند، توصیه می کنیم. برای ما اشکالی ندارد که یک کاهش وزن معمولی ۵۲ هفته طول بکشد! ما به شعار « آهسته و پیوسته » پایبند هستیم.

ورزش

رژیم WW یک فعالیت بدنی ۱۵۰ دقیقه ای را با شدت متوسط در طول هفته مناسب می داند. همچنین فعالیت هایی که منجر به تقویت عضلات می شود باید دو روز در هفته صورت بگیرد. اگر یک برنامه منظم ورزشی را با عضویت در یک باشگاه ورزشی و تحت نظر مربی انجام دهید بسیار بهتر است.

ورزش های توصیه شده عبارتند از:

·       پیلاتس

·       یوگا

·       حرکات کششی

·       شنا

·       دوچرخه سواری

معایب رژیم مراقبت از وزن

مخالفان رژیم WW می گویند شمارش امتیاز می تواند خسته کننده باشد. آنها یاداشت کردن هر چیزی که می خورند و پیگیری تغذیه خود را آزار دهنده می دانند. آنها معتقدند این می تواند استرس زا باشد و ممکن است باعث شود از دنبال کردن رژیم به کلی صرف نظر شود.

وزن کردن هفتگی

در این رژیم برای اطلاع از پیشرفت خود هفته ای یک بار باید وزن خود را یاداشت کنید و این می تواند منجر به استرس ناخواسته شود. با این حال این در مورد همه افراد صدق نمی کند. برخی از کسانی که این رژیم را برای کاهش وزن خود انتخاب کرده اند معتدند وزن کردن هفتگی باعث دلگرمی شود.

عدم ممنوعیت غذایی

از آنجایی که در رژیم WW هیچ غذایی ممنوع نیست و تنها با مدیریت کالری دریافتی می توان از هر نوع خوراکی استفاده کرد، بنابراین ممکن است باعث رو آوردن افراد به غذاهای ناسالم شود. همچنین استرس ناشی از شمارش امتیازات ممکن است افکار شما را تحت سلطه قرار دهد.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه خوراکی هایی میان وعده رژیمی خوبی هستند؟

آیا رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن می شود؟

چگونه تاثیر دمنوش لاغری را بیشتر کنیم؟